Autopiloty do jachtów i łodzi

Pływanie jednostką nawodną wymaga sporej organizacji. Trzeba wykonywać wiele czynności i nie zawsze ma się czas stać za sterami. Poza tym, czasem po prostu przychodzi chęć na spokojny relaks. W takiej sytuacji przyda się autopilot do łodzi. Dostępny jest w wersji na silniki rumplowe i koło sterowe. Jego dobór uzależniony jest od typu obiektu wodnego. Autopiloty jachtowe doprowadzą użytkownika bezpośrednio do celu. Nawet najbardziej doświadczeni marynarze doceniają ich precyzję i wygodną obsługę. Każdy autopilot do łódki wyposażony jest w dodatkowe funkcje, które różnią się w zależności od modelu. Rejs z tak dobrym sprzętem będzie prawdziwą przyjemnością.

Autopilot Evolution DBW z p70Rs (dla syst. ster. Drive by wire)

Autopilot Evolution DBW z p70Rs (dla syst. ster. Drive by wire)
Autopilot Evolution DBW z p70Rs (dla syst. ster. Drive by wire)
Autopilot Evolution DBW z p70Rs (dla syst. ster. Drive by wire)

Dostępność: dostępny

Cena: 15 814,00 zł
szt.

Autopilot Evolution EV-100 na koło sterowe z ACU-100 i napędem

Autopilot Evolution EV-100 na koło sterowe z ACU-100 i napędem
Autopilot Evolution EV-100 na koło sterowe z ACU-100 i napędem
Autopilot Evolution EV-100 na koło sterowe z ACU-100 i napędem

Dostępność: brak towaru

Cena: 8 459,00 zł

Autopilot Evolution EV-100 na rumpel z ACU-100 i napędem

Autopilot Evolution EV-100 na rumpel z ACU-100 i napędem
Autopilot Evolution EV-100 na rumpel z ACU-100 i napędem
Autopilot Evolution EV-100 na rumpel z ACU-100 i napędem

Dostępność: brak towaru

Cena: 8 459,00 zł

Autopilot Evolution Solenoid EV-300 z p70Rs & ACU-300 (Solenoid)

Autopilot Evolution Solenoid EV-300 z p70Rs & ACU-300 (Solenoid)
Autopilot Evolution Solenoid EV-300 z p70Rs & ACU-300 (Solenoid)
Autopilot Evolution Solenoid EV-300 z p70Rs & ACU-300 (Solenoid)

Dostępność: brak towaru

Cena: 15 814,00 zł

Cantilever Socket Assembly - mocowanie do burty

Cantilever Socket Assembly - mocowanie do burty
Cantilever Socket Assembly - mocowanie do burty
Cantilever Socket Assembly - mocowanie do burty

Dostępność: dostępny

Cena: 538,00 zł
szt.

Czujnik Evolution EV1 Sensor Core

Czujnik Evolution EV1 Sensor Core
Czujnik Evolution EV1 Sensor Core
Czujnik Evolution EV1 Sensor Core

Dostępność: dostępny

Cena: 4 781,00 zł
szt.

ECI-100 Uniwersalny interfejs kontroli silnika

ECI-100 Uniwersalny interfejs kontroli silnika
ECI-100 Uniwersalny interfejs kontroli silnika
ECI-100 Uniwersalny interfejs kontroli silnika

Dostępność: dostępny

Cena: 1 952,00 zł
szt.

Evolution EV-100 hydrauliczny, p70Rs, ACU-100, 0.5l pompa hydr.

Evolution EV-100 hydrauliczny, p70Rs, ACU-100, 0.5l pompa hydr.
Evolution EV-100 hydrauliczny, p70Rs, ACU-100, 0.5l pompa hydr.
Evolution EV-100 hydrauliczny, p70Rs, ACU-100, 0.5l pompa hydr.

Dostępność: dostępny

Cena: 10 156,00 zł
szt.

Evolution EV-100 na koło sterowe z p70R, ACU-100 & napęd na koło

Evolution EV-100 na koło sterowe z p70R, ACU-100 & napęd na koło
Evolution EV-100 na koło sterowe z p70R, ACU-100 & napęd na koło
Evolution EV-100 na koło sterowe z p70R, ACU-100 & napęd na koło

Dostępność: dostępny

Cena: 10 156,00 zł
szt.

Evolution EV-100 na rumpel + p70s, ACU-100, napęd do rumpla

Evolution EV-100 na rumpel + p70s, ACU-100, napęd do rumpla
Evolution EV-100 na rumpel + p70s, ACU-100, napęd do rumpla
Evolution EV-100 na rumpel + p70s, ACU-100, napęd do rumpla

Dostępność: dostępny

Cena: 10 156,00 zł
szt.

Evolution EV-150 hydrauliczny, p70Rs, ACU-150, 1l pompa hydr.

Evolution EV-150 hydrauliczny, p70Rs, ACU-150, 1l pompa hydr.
Evolution EV-150 hydrauliczny, p70Rs, ACU-150, 1l pompa hydr.
Evolution EV-150 hydrauliczny, p70Rs, ACU-150, 1l pompa hydr.

Dostępność: dostępny

Cena: 12 985,00 zł
szt.

Evolution EV-200 hydrauliczny z p70Rs, ACU-200 i pompą hydr.

Evolution EV-200 hydrauliczny z p70Rs, ACU-200  i pompą hydr.
Evolution EV-200 hydrauliczny z p70Rs, ACU-200 i pompą hydr.
Evolution EV-200 hydrauliczny z p70Rs, ACU-200 i pompą hydr.

Dostępność: dostępny

Cena: 15 814,00 zł
szt.

Evolution EV-200 z p70Rs & ACU-200 (dla nap. Typ 1)

Evolution EV-200 z p70Rs & ACU-200 (dla nap. Typ 1)
Evolution EV-200 z p70Rs & ACU-200 (dla nap. Typ 1)
Evolution EV-200 z p70Rs & ACU-200 (dla nap. Typ 1)

Dostępność: dostępny

Cena: 12 985,00 zł
szt.

Evolution EV-200 z p70s, ACU-200 (dla nap. Typ 1)

Evolution EV-200 z p70s, ACU-200 (dla nap. Typ 1)
Evolution EV-200 z p70s, ACU-200 (dla nap. Typ 1)
Evolution EV-200 z p70s, ACU-200 (dla nap. Typ 1)

Dostępność: dostępny

Cena: 12 985,00 zł
szt.

Evolution EV-200 żaglowy, p70s, ACU-200, Mechanical Linear Drive

Evolution EV-200 żaglowy, p70s, ACU-200, Mechanical Linear Drive
Evolution EV-200 żaglowy, p70s, ACU-200, Mechanical Linear Drive
Evolution EV-200 żaglowy, p70s, ACU-200, Mechanical Linear Drive

Dostępność: dostępny

Cena: 18 643,00 zł
szt.

Evolution EV-400 z p70Rs i ACU-400 (dla nap. Typ 2 i 3)

Evolution EV-400 z p70Rs i ACU-400 (dla nap. Typ 2 i 3)
Evolution EV-400 z p70Rs i ACU-400 (dla nap. Typ 2 i 3)
Evolution EV-400 z p70Rs i ACU-400 (dla nap. Typ 2 i 3)

Dostępność: dostępny

Cena: 16 946,00 zł
szt.

Evolution EV-400 z p70s i ACU-400 (dla nap. Typ 2 i 3)

Evolution EV-400 z p70s i ACU-400 (dla nap. Typ 2 i 3)
Evolution EV-400 z p70s i ACU-400 (dla nap. Typ 2 i 3)
Evolution EV-400 z p70s i ACU-400 (dla nap. Typ 2 i 3)

Dostępność: dostępny

Cena: 16 946,00 zł
szt.

Evolution hydrauliczny, ACU-100 & 0.5l pompa hydr.

Evolution hydrauliczny, ACU-100 & 0.5l pompa hydr.
Evolution hydrauliczny, ACU-100 & 0.5l pompa hydr.
Evolution hydrauliczny, ACU-100 & 0.5l pompa hydr.

Dostępność: dostępny

Cena: 8 459,00 zł
szt.

Autopilot na jachcie - czy jest niezbędny?

Niezbędny może nie jest – ale jego obecność z pewnością ułatwia prowadzenie łodzi. W większości przypadków autopiloty należą już do standardowego wyposażenia jachtów. Warto jednak podkreślić, że mimo iż obsługa tego urządzenia jest prosta i intuicyjna, włączenie go nie zwalnia skippera z obowiązku czuwania nad jednostką.

Elementy autopilota

Montowane na większości łodzi czarterowych autopiloty składają się z kilku elementów. Część z nich znajduje się na pokładzie, część – poniżej niego. Do tej pierwszej kategorii należy przede wszystkim panel kontrolny z wyświetlaczem i przyciskami, służący do komunikacji z urządzeniem. Zwykle jest on umieszczany w okolicy stanowiska sternika. W niektórych modelach autopilot jest dodatkowo wyposażony w sterownik bezprzewodowy, czyli, mówiąc prościej, pilot. 

Zdecydowana większość elementów wchodzących w skład urządzenia znajduje się poniżej pokładu. Są to:

  • komputer, będący mózgiem całego systemu,
  • czujnik kursu – może to być kompas lub żyrokompas elektroniczny,
  • układ wychylenia steru, złożony z siłownika oraz wskaźnika położenia płetwy sterowej. 

Tryby pracy autopilota

Autopilot jachtowy może działać w dwóch trybach, a mianowicie:

  • tryb pracy autopilota wiatrowy – w tym ustawieniu urządzenie ma za zadanie utrzymywać zadany kąt względem wiatru pozornego. Aby było to możliwe, konieczne jest zintegrowanie go z wiatromierzem,
  • tryb pracy autopilota kompasowy -  polega on na utrzymywaniu przez autopilota stałego kursu kompasowego. W większości przypadków wykorzystuje się właśnie ten tryb.

Sklep żeglarski Maristo oferuje sprawdzone na morzu autopiloty jachtowe i akcesoria do autopilotów.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl