


Silniki zaburtowe elektryczne - silniki elektryczne do łodzi
Zaburtowe silniki elektryczne - ciche, wydajne, wygodne w transporcie, łatwe w obsłudze i ekologiczne. Dostępne w wersjach z rumplem lub sterowaniem zdalnym. Różne długości kolumny silnika pozwalają dobrać sprzęt odpowiedni do danej łodzi. Do silnika można dokupić zapasową baterię, dzięki czemu znacząco zwiększa się jego zasięg. Z silnikiem elektrycznym serii EVO można sparować opaskę bezpieczeństwa zdalnie wyłączającą silnik w przypadku wypadnięcia człowieka za burtę.
Silnik elektryczny ePropulsion Spirit 1.0 Plus (z rumplem) XS/S/L

Silnik elektryczny ePropulsion Spirit 1.0 Plus (z rumplem) XS/S/L
Dostępność: dostępny
Silnik elektryczny ePropulsion Spirit 1.0 Evo (sterowanie zdalne) S/L

Silnik elektryczny ePropulsion Spirit 1.0 Evo (sterowanie zdalne) S/L
Dostępność: dostępny
Silnik elektryczny ePropulsion Spirit 1.0 Evo (z rumplem) S/L

Silnik elektryczny ePropulsion Spirit 1.0 Evo (z rumplem) S/L
Dostępność: dostępny
Silnik elektryczny ePropulsion Navy 3.0 Evo S/L

Silnik elektryczny ePropulsion Navy 3.0 Evo S/L
Dostępność: dostępny
Silnik elektryczny ePropulsion Navy 6.0 Evo S/L

Silnik elektryczny ePropulsion Navy 6.0 Evo S/L
Dostępność: dostępny
Akumulator ePropulsion E163 - 8345 Wh / 48 V

Akumulator ePropulsion E163 - 8345 Wh / 48 V
Dostępność: dostępny
Akumulator ePropulsion E60 - 3072 Wh / 48 V

Akumulator ePropulsion E60 - 3072 Wh / 48 V
Dostępność: dostępny
Bateria ePropulsion 48 V / 1276 Wh do silnika Spirit 1.0 Plus

Bateria ePropulsion 48 V / 1276 Wh do silnika Spirit 1.0 Plus
Dostępność: dostępny
Ładowarka akumulatorów ePropulsion E-Series (E60/E163) 30 Ah

Ładowarka akumulatorów ePropulsion E-Series (E60/E163) 30 Ah
Dostępność: dostępny
Kabel łączący akumulatory o długości 0,5 m

Kabel łączący akumulatory o długości 0,5 m
Dostępność: dostępny
Ładowarka ePropulsion 12 V / regulator słoneczny Spirit 1.0

Ładowarka ePropulsion 12 V / regulator słoneczny Spirit 1.0
Dostępność: dostępny
Śruba aluminiowa Navy 6.0 Evo

Śruba aluminiowa 12,6″ × 8,7″
Dostępność: Spodziewana dostawa. Zapytaj nas o ten towar: tel. 785 110 785
805,00 zł
Silnik zaburtowy elektryczny – czym różni się od silnika spalinowego?
Napęd zaburtowy w postaci silnika elektrycznego do łodzi z akumulatorem to wydajne urządzenie, które umożliwia planowanie długich rejsów. Jest alternatywą dla silników spalinowych, które charakteryzują się negatywnym wpływem na środowisko naturalne i generowanym hałasem. Brak emisji spalin i niekontrolowanych wycieków paliwa to kolejne zalety silników elektrycznych.
Silnik zaburtowy elektryczny do jachtu, do łodzi czy do pontonu?
Nowoczesny elektryczny silnik do łodzi może być używany zarówno do łodzi, jak i do jachtów, pontonów, a nawet desek SUP i kajaków! Z uwagi na wszechstronne zastosowanie, należy zwrócić uwagę na to, by wybrać odpowiedni model. Aby spełniał on potrzeby użytkowników, konieczne jest uważne prześledzenie parametrów silnika.
Ogromne znaczenie ma też wielkość i masa jednostki. Silnik elektryczny do łodzi z akumulatorami wbudowanymi to zestaw, który ma sporą masę. Jednak silnik z mniejszymi bateriami można bez przeszkód używać jako napęd do np. pontonu. Ciche silniki elektryczne są przydatne podczas wędkowania, ponieważ nie generują hałasu.
Czym się kierować przy wyborze zaburtowego silnika elektrycznego?
W pierwszej kolejności trzeba uwzględnić rodzaj jednostki pływającej. Ważny jest też typ akwenów, na jakich zamierzasz pływać. Silnik zaburtowy elektryczny, który nadaje się do spokojnej żeglugi i manewrowania w porcie nie będzie odpowiedni na wyprawę po rwącej rzece.
Sposób eksploatacji łodzi również powinien być wzięty pod uwagę podczas zakupu. Wędkarstwo i rekreacyjna żegluga są traktowane jako odmienne zastosowania i wymagają użycia innych elektrycznych silników zaburtowych. W każdym z wyżej wymienionych przypadków należy dopasować model silnika, który najlepiej sprosta wyzwaniom rejsu.
Rodzaje silników zaburtowych elektrycznych
Najczęściej spotykane elektryczne silniki zaburtowe to modele z rumplem oraz ze sterowaniem zdalnym. Obecność rumpla wpływa na skrętność kolumny silnika, co pozwala zwiększyć zakres możliwości podczas manewrowania łodzią. Dzięki temu w prosty sposób można manualnie zmienić kąt pracy silnika. Z kolei silnik zaburtowy elektryczny do jachtu ze zdalnym sterowaniem daje większą swobodę. Pozwala na zachowanie precyzji i nie wymaga użycia siły.
Mocny silnik elektryczny do łodzi – jak wybrać najlepszy sprzęt?
Moc zaburtowego silnika elektrycznego do jednostki pływającej to bardzo ważna cecha. Aby trafnie ocenić wymaganą moc silnika, należy ją dopasować do masy i wymiarów łodzi, w szczególności jej długości i szerokości. Wielkość i kształt jednostki to cechy, które istotnie wpływają na opór, jaki daje podczas manewrowania. Przy wyborze mocy silnika trzeba też uwzględnić rodzaj akwenów, na jakich będzie on użytkowany. Jeśli będzie on intensywnie eksploatowany, warto wybrać silnik zaburtowy elektryczny o większej mocy i dopasować do niego odpowiedni akumulator.
Jaki silnik elektryczny do łodzi i akumulator wybrać?
Na jakie inne parametry oprócz mocy warto zwrócić uwagę? Zasięg silnika na w pełni naładowanym akumulatorze jest istotną kwestią. Aby zwiększyć ten parametr, trzeba dokupić dodatkową baterię. Należy przy tym pamiętać o tym, że wtedy całość będzie zajmować więcej miejsca na łodzi. Dodatkowy akumulator zwiększy też masę zestawu – same silniki ważą około 24-36 kg, natomiast masa akumulatorów jest zależna od ich pojemności i może wynieść aż 76 kg. Lżejsze akumulatory zintegrowane są wystarczające wtedy, gdy silnik używany jest do spokojnego manewrowania.